CARB – THREE BEARINGS IN ONE  карб – ТРИ лежишта ВО ЕДНО

 

Ролерите-валчињата имаат конвексен профил кој е значително порамен од оној на топчестото валчесто лежиште.

 Прстените се обликувани со суштински иста кривина како ролерот и нема водечки прирабници.

Овој дизајн дозволува и големо аксијално поместување и неусогласеност.

Валчињата-ролерите се долги, што му дава на лежиштето висока радијална носивост.

 

Барањата на клиентите за заштеда на простор и робусно лежиште со мало триење, резултираа со CARB, нов тип лежишта, што дозволува и големо аксијално поместување и неусогласеност.

CARB е кратенка од Compact Aligning Roller Bearing, нов тип на лежиште развиен и патентиран од SKF.

 Новото лежиште ги комбинира главните карактеристики на три постоечки типови лежишта

Цилиндрично валчесто лежиште (CRB): аксијално поместување во лежиштето.

Иглено валчесто лежиште (NRB): како цилиндричен валјак, но и со мала висина на пресекот.

Сферично валчесто лежиште (SRB): висок радијален капацитет и способност за сместување на неусогласеност.

Ролерите-валчињата имаат конвексен профил кој е значително порамен од оној на топчестиот валчест лежиште.

Прстените се обликувани со суштински иста кривина како ролерот и нема водечки прирабници.

Овој дизајн дозволува и големо аксијално поместување и неусогласеност.

Ролерите- валчињата се долги, што му дава на лежиштето висока радијална носивост.

 

Карактеристики на лежиштето

 

Аксијално поместување

 

Кога еден прстен е поместен аксијално, ролерот се поместува за половина, а растојанието на лежиштето се намалува многу малку.

За типично работно растојание, аксијалниот клиренс е дури 10 % од ширината на лежиштето и можно е одредено поместување над оваа граница без намалување на животниот век.

 Ова е повеќе од доволно за повеќето апликации.

 

Неусогласеност

 

Кога ротирачкото лежиште е погрешно порамнето, ролерите-валчињата прават многу мали движења за прилагодување.

За вообичаено настанатите агли на неусогласеност, тоа е под 0,5 °.

Овие движења за прилагодување имаат мало влијание врз животот и триењето.

 

Носивост

 

Носивната носивост, изразена како основна ознака на оптоварување дадена во каталозите на лежиштата, често се користи како основа за избор на тип и големина на лежиштето.

Сепак, способноста на лежиштето да носи товар и сепак да го достигне очекуваниот век на траење може да се намали ако има неусогласеност.

 

SKF CARB општата слика за тоа како „вистинската носивост“ варира со неусогласеноста за некои вообичаени валчести лежишта.

Бидејќи CARB има само-прилагодливи ролери, лежиштето може значително да се погреши пред да се зголемат напрегањата.

 

Намалувањето може да се илустрира со дијаграм: ако неусогласеноста е поголема од 0,1 °, CARB со само 70 % од капацитетот на најдобриот цилиндричен валчесто лежиште сепак би имал подолг животен век.

Ова е еквивалентно на тоа што CARB е за два големини помали, а тежината на лежиштето е намалена за 40%.

Алтернативно, ако треба да се задржи големината на дијаметарот на вратилото, висината на пресекот (надворешниот радиус на лежиштето минус радиусот на отворот) може да се преполови.

Триење

 

Срамнетиот профил на валјак, во комбинација со доброто водење на валјакот, го објаснува ниското триење на дизајнот на CARB.

Триењето е до три пати помало од она на едноредните сферични лежишта и обично е исто толку ниско како триењето на дворедните сферични валчести лежишта и цилиндричните валчести лежишта.

 

Самоприспособувањето на валјакот во неусогласен CARB предизвикува дополнително лизгање. Затоа, триењето маргинално се зголемува со неусогласеност.

 Дури и за толку голем агол на неусогласеност како 0,5 °, зголемувањето е обично помало од 20%.

 

Тестови

 

Со цел да се одреди новиот тип на лежиште и да се најдат неговите граници, анализирани се различни извршување на лежиштата и услови за тестирање:

  • тешки товари до C/P=2
  • голема брзина до 20.000 r/min
  • аксијално поместување до 10 mm
  • неусогласеност до 1 °
  • со и без кафез
  • со и без пломби-заптивки

Тестовите се направени и во SKF и во лабораториите на клиентите.

 

Лежиштата потоа беа тестирани на терен во реални апликации, вклучувајќи континуирани тркалца, автомобилски менувачи и машини за правење хартија.

 

CARB во правењето хартија

Во машина за правење хартија, хартијата се суши со голем број брзо ротирачки челични цилиндри.

Овие цилиндри се долги до 10 m, дијаметар од 2 m и се загреваат со пареа до 200 °C.

Долгите цилиндри „растат“ аксијално од термичка експанзија за околу 10 mm и, во зависност од точноста на порамнувањето и отклонувањето, неусогласеноста помеѓу цилиндерот и куќиштето на лежиштето може да биде до 0,5 °.

 

Денес постојат различни начини да се дозволи распоредот на лежиштето да се движи аксијално низ 10 mm и во исто време да се компензира за неусогласеност, но сите овие решенија имаат недостатоци.

За добра способност за неусогласеност, на пример, се жртвува одредена стабилност, додека за да се добие доволно аксијално движење во лежиштето, се жртвува способноста за безбедно преземање на неусогласеноста.

 

За да се подобрат овие проблеми, дизајнот CARB е предложен како лежиште за страната што не се наоѓа во делот за сушење на машините за правење хартија.

Од почетокот на 1994 година, зголемен број единици CARB работат во овие машини по успешни лабораториски и теренски тестови.

 

Резултатите се многу ветувачки не само што распоредот на лежиштата е поедноставен за купувачот, туку и многу подобар.

CARB Toroidal roller bearings

Mounting, dismounting
and grease lubrication of
CARB® toroidal roller bearings

The SKF self-aligning
bearing system

Постојано достапни

Одговорноста, навременоста и квалитетното завршување на сите барања од клиентите 24/7 СЕ НАШ ЗАШТИТЕН ЗНАК!